Alla inlägg den 2 november 2006

Av Lisbeth - 2 november 2006 22:06

Den här veckan började tursamt, åtminstone om man tänker på hur vädret blev. I måndags kom sotaren och sen var det bara att tutta på. Vad glad jag är att vi inte slet ut den gamla vedspisen, när vi flyttade hit för snart 40 år sedan! Då, när allt skulle vara modernt, så fick vi närmast medlidsamma blickar när vedeldning kom på tal.Sen kom ovädret, stormen vrålade runt knutarna, men inne var det varmt och skönt. Djurmat av alla de slag var bunkrat och jag kokade en stor kastrull med älgkött till hundarna. Veckans första dagar ägnades åt en orgie av torkning och borstning av genomblöta hästar, pållarna togs in så de inte skulle få kringflygande grenar i skallen och täcken lades på. Alla såg nöjda ut där de stod i sina boxar och mumsade. På tisdagen kom det obligatoriska strömavbrottet, vilket dessbättre bara varade i tre timmar, men bredbandet sa upp bekantskapen och internet fungerade bara sporadiskt, så jag kunde inte betala räkningarna. Det gäller att ha is i magen och hoppas att det kommer igång efter något dygn. Alternativet är att skriva betalorder på det gamla sättet och köra 15 kilometer med kuvertet till posten. I onsdags kom jag över huvud taget inte ut alls, så det fick bli att fixa med det som behövdes hemma, skriva fakturor och annat kul. Tur att man inte hade dead-line att passa!Just nu tittar jag väldigt mycket på en Mage! Om allt går bra har vi småbebisar i början av julmånaden. Så i år får jag hoppa över Stora Stockholm!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards