Alla inlägg den 17 november 2006

Av Lisbeth - 17 november 2006 21:43

Nu är det höst så in i märgen, rått och blött. Det är rattmuff på och vinterhjul. De senare befanns vara hyland runt om, alltså tji mönster och nästan inga dubb. Wobblade in till Stockholm för att göra reportage med Chefen. Det var ansträngande, dvs att hålla forden på vägen. Så fort en stor långtradare körde om, så svajade ekipaget och gick på tvär´n. Huu & hu & iiiih...Men jobbet gick bra, jag fick en liten miniDisc spelare av Chefen, den är mindre än min handflata och full av finesser. 1,5 timmes intervju är inspelad på den. Så bra!Problemet är att lista ut hur den fungerar???!!! Funderar på att fråga Felix 10 år (äldsta barnbarnet) - han vet nog.Gjorde en avstickare på hemvägen och köpte avmaskningsmedel till pållarna.Har ett annat jobb på G, det kan bli verkligt stort. Och detta för en publikation som jag aldrig jobbat för tidigare. Kul! Måste kolla alla led så att storyn håller hela vägen. Tålamod, tålamod...Återstår en massa väntan innan det hela kan sys ihop; på telefonsamtal, människor ska letas upp, folk ska svara på mail, protokoll ska granskas, allt det vanliga. Det är riktigt upplivande.Husfadern har generöst donerat medel till fyra sprillans nya dubbdäck, man kör som på räls. Så nu är det klös i verksamheten på flera sätt! På tal om klös; katten Klara smet ut, det är inte alls bra. Återstår att se när hon dykedr upp.Imorgon ska jag vara flitig. Käre maken är på bruksprov och dömer, så jag har huset för mig själv.Med dessa goda föresatser kryper jag mellan lakan och drar täcket upp till hakan.Zzzzz

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards