Alla inlägg den 12 november 2006

Av Lisbeth - 12 november 2006 10:51

Igår tog jag ett djupt andetag i avsikt att rycka upp hemmet. Jag hade inget val för Ingrid skulle komma på besök och jag vill att barndomshemmet ska vara i visligt skick. Egentligen började jag redan i torsdag med att slita ut den stora träburen i köket och evakurera innevånarna. Sen skrev jag manus i ursinnig fart och hann bli färdig precis före dead-line.Fredagen levdes här i en orgie av mattvätt, golvskurning, burbyten och kloklippning. Hela huset stank av tvättmedel och såpa. Alla djur såg missnöjda ut, tänk så otrivsamt det blev! Sedan vidtog en omfattande rockard av omplaceringar. Köket blev plötsligt jättestort!Jag hann precis bli färdig innan far och Ingrid kom hem. De hjälpte mig att släpa in det stora burskåpet till marsvinsrummet. Det blev inte alls bra. Skåphelvetet är förstort! Trots att jag mätte med tumstock noga, så hade jag missat en avställningshylla. Jag måste göra om alltihop, men det orkar jag inte just nu. Det får bli ett framtida projekt. Dessutom har jag träningsvärk av allt kånkande.Sedan hjälptes vi åt med matlagningen och goda rätter konsumerades. Det blev en mysig kväll. Men det har Ingrid skrivit om på sin blogg http://igurt.bloggagratis.se/Nu har jag matat djuren, dammsugit övervåningen och hängt upp tvätten. Ska åka till stallet och pyssla med pållarna samt tömköra Algot. Free at last!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards