Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Haunted!

Av Lisbeth - 16 oktober 2009 09:32

Halloween, eller rättare häxorna... kom tidigt i år... Det började med en anonym kommentar på nedanstående inlägg om de grupper av personer som kan kapa en förening... i och för sig förståligt, alla behöver inte hålla med Yours Truly och vi har åsikts- och yttrandefrihet i vårt land. Tänkte först deleta det hela, men... det var något mjältsjukt över tonen och approachen... Jag drog i reven och kände att något stort satt på kroken. Kunde det rent av vara så att...? Kommentaren fick stå kvar - ett tag. Och det var något mer... så diskreta efterforskningar vidtogs... Tillkännagav denna avsikt och det tog hus i helsike! Inom kort tid hade min arbetgivare, mitt fack, diverse myndigheter och rättsvårdande instanser fått påhälsning av en person (hemligt telefonnummer) som inte presenterar sig, men som ställer intrikata frågor om mig och min person. Inget om Saken alltså innehållet i det ursprungliga inlägget! Bara denna blinda skräck för att bli avslöjad... Detta är den bymentalitet och skvallerkultur som jag hatar mer än något annat - tänk om folk får veta...? Måste säga att det var en säregen, rent ekivok känsla att få sin handel och vandel nagelfaren av en okänd, en människa som jag aldrig träffat eller ens talat med (gissningsvis?),någon som inte känner mig som person, en existens som (förmodligen) verkar inom en ras som jag intet har att beskaffa mig med. Hur kunde detta ske? Bråk och stridigheter är ju inte ovanliga inom föreningar, och då särskilt hundklubbar - vilka alltid framhålls som ideella och demokratiskt styrda - precis som att det vora nödvändigt att påpeka att det finna demokrater i rasklubbar... Som för ett antal år sedan inom min egen ras, vilket i och för sig var hemskt och tärande på mångahanda vis... eller vårens debacle om den stora vackra långhåriga... vilket dessbättre utspelades inför öppen ridå med efterverkningar långt upp i kennelpolitiken... Men säga vad man vill om de oförsonliga i just denna klubb; de var förfärliga i sin tunnelsynthet och trixande med busslastmöten och framskrämda majoriteter... Men de lurades inte! De var (och är?) öppna med sina syften och metoder, de inbjöd till debatt och agerade under riktiga namn.Till skillnad från de ansiktslösa vålnader som nu förpestar tillvaron för mig och, visar det sig, för åtskilliga andra. Så sitt där i ditt pörte (jag vet på ett ungefär var) och runka med din rädsla och dina fördomar och ditt hat! Mig kvittar det vilket, jag har viktigare saker att bry mig i. Du är förstås rädd för att bli avslöjad och för det krävs domstolsutslag vilket förutsätter polisanmälan. Du kan vara lugn, din hemlighet är förankrad här. Jag har aldrig någonsin anmält en människa och kommer inte att göra det, vilket beror på att jag är från Hagalund. Det finns andra sätt att ta itu med häxor.

 
 
Ingen bild

Nicke Nyfiken

16 oktober 2009 10:16

Stilla vår nyfikenhet - vem är det du har på kroken?

 
Ingen bild

Vendela

16 oktober 2009 13:37

Oj så spännande när det hettar till. Bloggen är en allvarlig konkurrent med Hem till gården där det också handlar om passion , kriminalitet och orent spel i en liten byhåla nu.
Jag vet inte vilket som är mest engagerande.
Den engelska miljön med puben och allt är ju så mysig. Men den egna hundsporten som vi vill värna om är väl kanske viktigare.

 
Ingen bild

Helene J

16 oktober 2009 13:42

Till "Nicke nyfiken". Känner jag Lisbeth rätt har hon mer "Manners and Grace" än att - i en blogg - hänga ut en person med namn ÄVEN om denna person förtjänar det.

Om Lisbeth ropar skulle jag dock kunna ila dit och hänga ut personen från ett fönster med hjälp av en hovtång. Men det är jag det och jag och mitt beteende ska INTE blandas ihop med Lisbeth. Som sagt var; Lisbeth är en person med "manners and grace".

Helene

 
Ingen bild

Lisbeth

16 oktober 2009 13:49

Vendela - precis så är det! Bloggen vår (nya) tids sociala media och de som säger att man inte ska hålla på med sånt skit (iofs förståligt) vet inte vad de talar om...
Nu är det som det är - jag stretade emot i det längst när det gäller fax, dator, internet, mobil, digitalkamera och senast till för tre år sedan - även blogg.
Bloggeriet har gett mig mycket: främst ett andningshål när annat var tilltäppt, nya vänner (en del bra underbara som jag inte skulle vilja vara utan, nya ovänner (kanske lika bra det..), en massa saker som jag varit tvungen att ta reda på och på så vis informerad - kort sagt den håller en pigg och rask! Å så är den snabb! Bästa tänkbara annonsforumet för vad det vara månde. Och släkt och vänner kan vips hålla koll på en göranden.
Kikade på lite statistik:
Av Bloggplatsens 45.000 bloggar ligger lilla ulvusbloggen just nu på plats 12 (!)
Igår var det 21:a, för hela månaden 45:e plats.
Helt obegripligt! Så kul är väl inte en annan?

 
Ingen bild

Lisbeth

16 oktober 2009 13:53

Å Helene - man rodnar... Insiktsfulla närstående skulle tillägga: "och få personer har så mycket anledning till det..."
Men tack i alla fall!

 
Ingen bild

CarinaJ

17 oktober 2009 11:18

øv øv....(som man siger i DK hvis noget er riktigt ærgeligt)......
ær det "vad" man kan ana???????
då får jag nog gå och ta lite syrgas nu............(tur att jag ær på jobb)......(om jag skulle få ett hjærtstopp....)

CarinaJ ;-D

 
Ingen bild

Duritzan

17 oktober 2009 20:07

Helene - OM det skulle bli så att höga vedbodörrarna ska hängas ut från ett fönster, ring mig så vi kan hjälpas åt att få upp denna person till lämplig höjd.
Jag tror nämligen mycket på hjälp till självhjälp. I det här fallet hjälper vi personen till frisk luft ovanför avgaserna - så får han/hon slå ihjäl sig själv vid landningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards