Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Lisbeth - 3 maj 2008 14:33

foto: Britta Hammarström
Det här är valparnas pappa, Hurradonet X-Bert T-son Feldt, "Valle" för sina vänner.Jag letade efter en gammal stamtavla, och så fanns han där, mitt för mina ögon! Valle är en mycket trevlig hund som jag träffade redan när han var ett år och som jag då tyckte om, hans resning och långa hals, men framför allt för hans fina temperament.Stamtavlan ja; Valle, f 98 är e. Tuff, som Barbro Carlsson hittade av en lycklig slump och använde när Tuff var 9 år. Tuff i sin tur är e välkände Int Ch Hurradonet Peps-Person LP och Sessan, som i sin tur går tillbaka på Ch Zentas Agge f. 71. Valles mamma är Elkes Cirka Charmtroll, som lämnat så många fina hundar med typisk bra karaktär.Jag har faktiskt redan fått förfrågningar från uppmärksamma spekulanter, som letat efter den här släkten.Valle har valpar sedan tidigare, de som Britta Hammarström (Oxberget) fött upp är väl meriterade. Hennes Oxbergets Birka "Bitte" är lydnadsmeriterad LPI, gk appellklass och har 2 cert på utställning. Brodern Arnljot "Ruben" har liksom sin syster genomförd MH med godkänt skott, samt är HD u.aNu när det talas så mycket om problem med parning och tikar som går tomma, tycker jag att det var duktigt av Valle, 10 år att ordna till dessa valpar! Han lyfte på hatten, sa: Går damen ofta hit? Och Ada, som minsann är kräsmagad när det gäller herrar, himlade med ögonen och sa: Ja, tack! Efter tio minuters samvaro blev det en perfekt union och resultatet ligger och snusar i min valplåda.Jag är mycket tacksam att jag fick möjlighet att använda denna gentleman som är precis som en västgötaspets ska vara; klok och snäll. Tack Birgitta!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards