Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Lisbeth - 27 maj 2008 17:31

... and it is not an oncoming train...




Liten Viggo, av Pernilla W.A splendid day! Susade iväg och bunkrade hö, grönsaker, havre och annat som djuren behöver. Solen sken, syrenerna blommar och skickar ut nästan bedövande mängder vällukt. Vi har till och med en häck med blekrosa underbart doftande gammelsyrener. En stor snake låg på vägen och jag kunde gira undan. När jag åkte tillbaks samma väg så fanns den inte kvar. Hoppas den klarade sig...




Had a serious talk with the Boss. Frågade vilka av mina jobb som kom med i tidningen. Han sa att han använde rubbet. Va! Det är tolv texter! Min vältränade hjärna började genast räkna ut vad detta kunde innebära i reda pengar. Hurra! Nu blir revisorn glad! Köpa liten cashmerekofta? Ny skottkärra? Såg att blomhandlarn hade vinrankor, vill hemskt gärna ha sådana, slingrande mot muren i söderläge. Kanske rentav sill med nubbe till midsommar? Investerade mitt framtida välstånd lite försiktigt med en vacker pelargon i blå ampel. Jättefin! Dessutom fick jag tre lådor gratismorötter. Så nu får hästarna äta delikatessmorötter, sådana som egentligen skulle säljas till human consumption. Husfadern kom hem tidigare idag medförande favoritgodiset - några slags wienerbröd fast med nötter på - till téet. Totalmys!


--


Worstward Ho: Ever tried. Ever failed. No matter.Try again. Fail again. Fail better. (Samuel Beckett)
---
Uppdaterat på http://www.geocities.com/ulvuskennel
för att markera nya friska tag! Tack Michelle!

Av Lisbeth - 27 maj 2008 10:04

Nu har Viggo, Ingrids lille skotte, varit i sitt nya hem i snart en vecka. V och storebror Uno kommer strålande bra överens och allt går bra enligt den stolta ägaren. "Viggo är världens gladaste och duktigaste lilla kille!".Yours Truly är också pigg, märkligt nog. Igår gjordes massor, tom husfadern var imponerad. Jag fick grönt ljus (och oväntat beröm) för två artiklar, städade i två burskap, tvättade massor med tvätt. Nu ska jag straxt ge mig av och köpa grönsaker, hö, havre samt en roligt lekis som jag spanat in till Viggo. Förr eller senare ska jag väl få träffa underverket! Ännu inget nytt från SVA...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards