Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Lisbeth - 22 maj 2008 11:49

Nu har lilla skottevalpen Viggo - Raglan Reform Club - intagit nya hemmet i Norrtälje. Närmare beskrivning av lille V:s öden och äventyr finns på http://igurt.bloggagratis.sePå bilden har Viggo varit 30 sekunder på nya stället och bekantar sig med hemmets övriga pojkar, Uno och Ola.

Av Lisbeth - 22 maj 2008 08:31

Allting är fåfänglighet och ett evigt enahanda. Också strävandet efter vishet

är ett jagande efter vind.

Fåfängligheters fåfänglighet! säger Predikaren. Fåfängligheters fåfänglighet! Allt är fåfänglighet!

Vad förmån har människan av all möda som hon gör sig under solen?

Suck! Så där är det med allt som Yours Truly företagit sig i livet. Jäkla typiskt mig! Så fort jag ska till med något roligt, sinnrikt och väl uttänkt så snubblar jag på mållinjen precis när säcken ska knytas till, eller hur man nu säger. Man går ut som kursetta, men samma dag som examination ska ske ligger man på BB! Detta har iaf hänt vid tre tillfällen. Dålig planering? Bara som exempel på allt whereof is our portion under the sun. Man ska prövas helt visst, men finns det ingen rättvisa här i livet.? Eller rätt och rätt? Vad lönar det att hålla på, när man ständigt halkar ner från stegen? Ja, arbetsuppgifter saknas ju inte, sitter här med ett berg framför mig. Men det roliga; uppfödning, valpar, tävling - hur blir det med det? Intet, platt intet... Dumma Lisbeth får skit på långa spön, samt en trave veterinärräkningar. Underhandsrapport ang obduktionen gör mig inte klokare. Patologerna är nu inne på herpes. Var har jag fått den ifrån? Symptom på valparna stämmer, men hur hänger det ihop med de vuxna hundarnas kräk & diarré? Där är jag själv inne på coronavirus (från kursen?) - ivf var det ett massivt utbrott av coronavirus i Stockholmstrakten i början av maj, enl SVA. Är det en jävulsk tillfällighet att mina hundar fått BÅDE corona OCH herpes? Det är OLIDLIGT att inte veta!

Hur går man vidare? SKA jag gå vidare - med vad då???

Har en sund och präktig tiklinje. Skaffade en vacker hane som blivande pappa till framtida valpar. Han skulle alltså komplettera de detaljer som behöver förbättras. Så skedde också, alla - dvs jag själv och valpköpare är nöjda. MEN i varje sådan kull har det dykt upp en vit valp - trevlig, glad och inte svårplacerad. Men vitingarna har renderat mig kritik, ety färgen ej är godkänd. Alltså måste man tänka om. Köpte en tikvalp från andra linjer. För tidigt att säga vad som komma ska, det kommer att ta evigheter, dvs ett par år innan man kan ens tänka på att försöka. Kan inte ens ta ut henne nu för träning, m.m fast det skulle behövas. Prövade en fin gammal obesläktad hane. Det blev den kull som numera sysselsätter patologerna på SVA...
Under tiden sitter jag här och kan icke annat. Frivillig karantän. Hur länge? Inga utställningar inom överskådlig tid! WDS han man bara glömma... Gäller detta enbart mina hundar? Kan jag dyka upp i egen person? Och inte får jag träffa Ingrids lilla skotte... Depp!

Av Lisbeth - 22 maj 2008 08:01

Grattis alla våra katter; Märta, Viktor, Hasse och Ture, som idag fyller nio år! Här med mamma Klara längst till höger.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards