Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Lisbeth - 26 maj 2008 14:59

foto: Anita ÖsthusHärmed presenteras även Viggos mamma, Raglan Rival Queen, ägare & uppfödare Dan Ericsson. Hon skäms inte för sig; 2 cert och vinstrikaste skottetik 2007. Rival Queen, "Tindra" i en trängre krets, är naturligtivs vacker och tjusig på alla vis. Det jag blev mest imponerad av är temperamentet. Vilken underbart trevlig tik! "En utmäärrrkt karaktääärrr" som salig Anna-Greta Sellman skulle ha sagt...

Av Lisbeth - 26 maj 2008 08:34

Varje vår är det samma sak. Yours Truly ska ta itu med Gården. Dvs förvandla ett månlandskap till en prunkande oas. Det släpas hem säckar, plantor och frön, det grävs och stoppas ner i myllan. Rödkindad som en frikyrkosyster, med nit som bara ses hos troende kommunister ger man sig i kast med ett hopplös omvandlingsprojekt. Resultatet är alltid det samma. Kommer något händelsevis upp ur jorden, så för det tynande tillvaro. Rosorna åt hästarna upp, pelargonerna dito. De perenna växterna blir för varje år allt färre. I en förgången tid anlades ambitiösa grönsaksland. Dessa tog hönorna hand om. Men jag VILL ha vackra blommor. Glor avundsjukt på grannarnas grönska. Nu säger någon att djurhållning och blommor inte låter sig förenas. Men känner folk som har fler hundar och samtidigt underbara trädgårdar. Andra har massor med hästar och ännu finare blommor. Är jag född med motsatsen till gröna fingrar? Ändå sitter jag fastnaglad vid trädgårdsprogrammen i TV, suktande som spelmissbrukare på avvänjning. Där fick jag lära mig att buskar och träd skulle beskäras. Gick ut i trädgården, beväpnad med avknipsare och gjorde (trodde jag) likadant. Den urtjusiga och jättestora busken med doftande gammelrosor (gårdens stolthet!) tålde inte detta kirurgiska ingrepp utan kolade. Till och med det ena äppelträdet lyckades jag ha ihjäl. Har för länge sedan förlikat mig med att växter är inte min grej. Alla djur som kommer hit trivs och frodas, allt grönt överlever blott en kort tid. MEN... petunier är mina bästa vänner. Dessa köpes i plantor (urbilligt!), påtas ner i amplar vilka upphänges utom räckhåll för häst och hund. Blommar hela sommaren. Så nöjd jag är med det lilla!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards