Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Lisbeth - 6 maj 2009 23:28

Foto: Göran StaafHar just fått höra av vår utmärkta och omistliga webbmästare Michelle att geocities där vi har vår hemsida skall läggas ner framåt årskiftet. Vilket mörker!
Så då får man söka nya vägar till kontakt med omvärlden...
Till att börja med är hemsidan kvar på den vanliga www.geocities.com/ulvuskennel och där finns adress, telefon / mail kvar under kontakt. Det går också att klicka på presentationslänken till höger om min och Jacks nunor.
Så vi kör på som vanligt så får vi se hur det blir; en ny hemsida eller också hittar vi på något annat!

Av Lisbeth - 6 maj 2009 10:09

... på begäran... (har jag iaf tolkat det?)... avslöjar ett fantastiskt hantverk med fina detaljer. Visst är det roligt med sådant? Eller är det bara Yours Truly som är barnsligt road av allt som är vackert och fint? Hurusom verkar det vara ärftligt och inte så mycket att göra åt...



En annan är dock lite ambivalent till just detta att klä upp sig, i förekommande fall klä ut sig... Halva jag säger: ja, ja, ja! Den övriga halvan har full respekt för klädkoder etc och är samtidigt blyg trebarnsmor, genomsyrad av osäkert förhållningssätt till exakt vad som är riktigt passande. Mitt i allt detta sitter en liten rebell och tycker: Äh, va fan...



Jag tror inte att jag är unik i detta. Däremot är jag tämligen ensam om att under ett och samma år ha tackat nej till två storståtliga evenemang som flertalet invigda hade kunnat göra precis-vad-som-helst för att få bevista; nämligen Kennelklubbens 100-årsbankett i Blå Hallen, respektive Bonniers stora förlagsfest på Manilla. Man inser vad man gick miste om nu inte minst när TV kör serien om familjen Bonnier.



Varför satt Yours Truly då hemma och häckade istället för att vara med om finheterna? Jo, hade inget lämpligt i klädväg... Det är faktiskt sant och låter inte klokt och är insnöat bortom all beskrivning.



Har ångrat mig i hela livet... Inte för att man direkt är något socialt geni eller har ett tvingande behov av festivitas, tvärt om... Utan mer för att jag av rent fåniga skäl avstod från ett Once-in-a-Lifetime-Opportunity. Ska inte göra om misstaget. Därför rustat mig till tänderna, eller ivf upp till hakan med ovanförmälda Hantverk. Wish me luck!---PS Hemsidan är nu delvis uppdaterad - Tack Michelle - index & valpar + Viggos skryt.www.geocities.com/ulvuskennel --- bara att kolla!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards