Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Lisbeth - 25 maj 2009 08:12

... är icke förbi!
Tappade mitt örhänge i hästhagen. Hittade detsamma dagen därpå. Det kallar jag underverk!
Så här var det; Ingrid och jag stod i hagen och nojsade - tillsammans med vår tre ponnyer. Ingrid upptäckte något på mitt högra öra som måste åtgärdas - ja, hon sköter om gamlingar hela dagarna, så hon är väl van... Förmodligen någon flärp som störde hennes estetiska sinne. Krokade av örhänget, etc. Sedan ägnade vi oss åt annat...
Sent på kvällen upptäckte jag att örhänget var borta. Ringde lilla I - nej, hon hade hängt tillbaka smycket på plats...
- Äsch var inte ledsen mamma - jag köper ett nytt! sa den vänliga och välbeställda dottern.
- Tack snälla du, men det går nog inte. Örisarna är från knappar till en 1700-talsdräkt, förkunnade mor och förlorade sig i minnen:
För att fira det framgångsrika borttagandet av diverse missprydande skrynklor (ja, man ska ju inte dö nyfiken...) hade jag köpt de här små hängena, från Ribbhagen (Antikrundan) med butik vägg-i-vägg med kliniken på Birger Jarlsgatan.
De är av guld och blå emalj, med en liten diamant och rosenstenar, betingade inget jättestort värde, vill minnas 3.200 i runda slängar. Men jag trivdes med örhängena och de är faktiskt de enda smycken jag har till vardags. Det s.k affektionsvärdet är stort!
Chansen att hittade den i en hage där tre hästar trampar omkring bedömdes som lika med noll. Traskade ner i morse och såg mig omkring. Den första fläck jag tittade ner på där låg det lilla hänget fridfullt vilande!
För övrigt var det en splendid dag igår; susade in till staden för att hämta Ingrid och hennes hundar Uno och Viggo. Far dömde tredje och sista dagen av RBK:s stora vårtävling, så vi skulle ägna lite kvalitétstid tillsammans. Odetta fick följa med på stadsresan, hon var duktig och varken pep eller kräktes...
Här hemma igen så ordnade den allkunniga dottern att mailfunktionen i min dator åter fungerade. Tack så mycket!
Ingrids skotte Viggo lekte fint med lilla Odetta, alla hundar umgicks, vi fixade med djuren, lagade och åt middag. En härlig dag! Och nu är hänget åter på plats!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards