Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Lisbeth - 22 maj 2009 17:55

Grattis våra katter Viktor, Hasse, Ture & Märta, som idag fyller tio år! Mamma Klara ville inte vara med på bilden.

Av Lisbeth - 22 maj 2009 06:22

6.05 i ottan: Vårdal, Roslagsbro - sex västgötaspetsar, åldrar 10 veckor-10 år, umgås och roar sig var och en efter sin fason.



...ju gladare vi blir!

***

9.00 Ska nu försöka åstadkomma vad som inte medhanns under gårdagen...

Den förmörkades av massiv huvudvärk, förmodligen orsakad av, tja, vadå? Tyvärr inte självförvållad...

Chefen har utrustat mig med en manick som ska stickas in i datorn och på så vis via ljudupptagning vara som stöd för minnesanteckningar å referat. Fiffigt eller hur? Tog mig evigheter att lista ut hur nymodigheten skulle fungera...

Husfadern var på kvälls- eller rättare nattsök, kom hemdånglande 24.15 - stackars han! Alla kamrater är på domaruppdrag in- och utrikes - hur orkar dom?

Idag har Ingrid telefonerats, kunde hon skjuta på dagens besök? Visade sig fungera bra. Jag MÅSTE bli klar med jobben först innan släktvergnügung och umgänge kan återupptas. Även ordnat med tio höbalar men ännu inte fått någon ordning på hästarnas sommarbete.Vi får stödutfodra med hö, slå gräs lite här och där, samt be till högre makter om regn så återväxten får en chans.

Nu har större delen av den hektiskt fullspäckade majmånaden gått; kongressen är avverkad, nästa helg är det KF... Däremellan måste jag tota till min deklaration, har fått anstånd av skattmasen.

Det kanske låter som Yours Truly bara gnäller, men så är inte fallet! Gillar när det är flyt och har inget emot hårt arbete. Detta är vårt öde, du är min bror...
Vi lever i den bästa av världar, äppelträden blommar, ekonomin är på fötter, bil till far är köpt och betald, vi fick underbara hem till våra små valpar...

Än lever Gud!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards