Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Lisbeth - 14 mars 2010 22:13

   Jag har fått mysko knölar på båda händerna (fingrar) och en fot (tår). Va ä de? Ingrid - rutinerad vårdare av sjuk- och åldringar - kastade en blick på eländet och sa: Reumatikerknölar! Det låter inget kul! Googlade på reumatism, vilket jag nu ångrar... Men har man reumatissimo så har man väl ont? Mina knölaktigheter är inte speciellt smärtsamma.


Enda olägenheten är att jag får inte på mig diamantringarna. I så fall ett lyxproblem. Fult och missprydande är det iaf. Mina fina liljehänder... Känner mig som någon ur Döderhultarens galleri! Jag kommer på mig med att jämt klämma på knölarna för att känna om de ändrat sig eller minskat. Det har de inte. Är det äftligt?


Kikade på fotot av min mormors mor, Inga Sofia Petrusdotter. Hon hade jättestora knölar på händerna! (Mannen med den stiliga mössan är så klart mormors far, högbåtsman Carl Erik Hellström/Oxelquist f.1833 i Västerhaninge). '

Förresten vet jag inte om jag vill veta vad det är. Ska det vara på det här viset så har jag ingen lust att bli gamling (vilket jag iofs redan är). Om nån kommenterar så var snäll och säg inte att jag ska gå till doktorn eller sjukvården för det gör jag aldrig. Usch!

Av Lisbeth - 14 mars 2010 18:28

  

Mera nytt på kattfronten! Igår blev Snuttis - alias Ormeryds Ulla-Brita - BIS-junior! Yes! Snuttis, som är blåspotted, är den vackraste och gladaste persianfröken som Yours Truly haft förmånen av att få gulla med och ha i knät en liten stund (under objektets spinnande samtycke). Varmaste gratulationer ägare/uppfödare Anna Lange till ännu en fullträff! Snuttis, little princess - everytime i see her I get a bursting feeling inside my ribs...

Av Lisbeth - 14 mars 2010 12:30

  

Marina och Miss D*

Fick nyss SMS från Marina som meddelar att hennes fina exotic Miss D - Ormeryds Lunar Cheesecake - ställdes ut första gången i vuxenklass med certifikat som resultat! Varmt grattis från beundrarna i Roslagsbro!

Av Lisbeth - 14 mars 2010 09:34

  


Den skotska terriern WW09 m.m + BIS-vinnare i Helsingfors för Göran Bodegård (se bild) Multi Ch Filiste Brash Celebration vann gruppen på Cruft´s!! Den magnifika skotten - Rico för sina vänner är ryskfödd men försvisso svenskättad och son till Ch Raglan Ricardo. Han visas alltid av sin uppfödare/ ägare Valentina Popova, Moskva. Nu ska här redogöras för utvecklingen hemmavid sen sist! Först och främst orsakades missmodigheten av något så simpelt som något i cyberspace som inte gick fram varvid förvirrning och missuppfattning och knas i relationer uppstod. Nu är allt utrett och vi lever i den bästa av världar! Den v-l-o som skulle betittas visade sig ha gått en hiskelig massa mil, slukade olja som en gammaldags värmepanna, ha ett stort rosthål i plåten samt startade ej, så det blev inget köpt. Istället ska en f--d på min favoritverksta övervägas, vilket var mitt förslag från början... Man är mycket belåten! Dessutom dök kära maken upp från utflykten med en stor bakelsekartong med något högoktanigt i, vilket omedelbart konsumerades till gemensamt fika. Dessutom hade han med en lånebok till mig, Herbert Tingstens memoarer Mitt liv, första delen. Utmärkt läsning! Yours Truly uttryckte till kära far en försäkran om den mest oblandade högaktning!Under makens bortvaro hade jag dessutom äntligen stånkat fram alla arbetsuppgifter, så man är lite slut i hytten men mest lättad och nöjd. Then something even better happened! Inkom splendid förslag om nytt snurr på skotteriet, vilket med förlov sagt legat lite i träda på grund av dumma orsaker. Yes! Yours Truly fick vips nya krafter!Denna goda känsla måtte inte fördunklas av att någon, som ogillar bloggen, enligt uppgift ämnar anmäla blogginnehavaren, dvs lilla ja, till SKK - oklart varför. Hjälpsam som jag är och på det att det hele till formen hanteras korrekt, påtalas härmed att anmälan lämpligen ställes till SKK/CS och ej som enl uppgift anges.

O kors i Kapernaum! En av mina texter som inte kom med i HS av utrymmesskäl, finns nu på http://www.hundsport.se/ring_rapport/utstallningar_hundxxxx_mapp/hund2009_aterkomsten.html+ massor av underbara bilder! Läs, minns och njut!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards