Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Lisbeth - 7 mars 2010 13:55

  

Tittade på målgången i Vasaloppet - vansinnigt spännnde. Kära far har störtat tillbaka in till Staden med den nu miralulöst återupplivade volvon för att bistå en krasslig dotter... Sen tog jag mig före att pälsvårda ponnyerna; borstade hårremmarna tills täckhåren gnistrade, redde ut och borstade allt tagel, kratsade och polerade små hovar... Speciellt Viola är otroligt förtjust i all hårvård, njuter och blundar med en salig min.


Efter denna mysstund i solskenet kände sig Yours Truly mycket väl till sinnet, som man alltid gör efter arbete med vackra och kloka djur.

Tankarna vandrade: Om folk bara visste.... vad är det som pågår, finns det en dold agenda, ska något till varje pris ska genomföras i febril lönndom... Tänk om "om" inte fanns! Vad är sanning, sa redan Pilatus...

Journalisten Bang skrev en gång en tänkvärd bok med titeln "Det kom aldrig i tidningen" - precis så är det. Ja, Sanningen kommer väl fram så småningom och saker och ting "kommer i tidningen" vad tiden lider, dock inte just nu...

So Yours Truly better keep Silent like The Child in the Painting. Och jag funderade mycket...

Av Lisbeth - 7 mars 2010 10:25

Som sagt, dagen grydde med viss dramatik... 8.30 - ilade in till den strandsatte och fann en frusen karl + en ihopfrusen volvo... Började dona med startkablar - inte ett liv i skrället! Yours Truly hjälpsamt (påminnande sig tidigare erfarenheter ur ett rikt billiv): Jag kanske kan dra igång den "på rull" med min bil? Volvoägaren (sakförståndigt): Det går inte för det är automat... Vafalls! Hur kan någon komma på en så idiotisk konstruktion! Återstod bogsering... Obevekligt som en luskung släpades den tunga volvon från parkeringsplatsen, över vägkorsningar, rödljus och stadstrafik ut på landet. Allt gick bra ända till Upplundakorsning - mitt i - då linan släppte! Några nervösa minuter innan eländet var på plats och färd och släp kunde fortsatta. Efter två timmar (från starten hemma) och en och en halv mil senare svängde ekipagen in på gården... På så vis missade Yours Truly Vasaloppsstarten! Jag frågade den hemsläpade om utbytet av konserten, men han påstod bestämt att Plura och Eldkvarn var väl värda lite möda.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards