Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Lisbeth - 2 mars 2010 12:10

Min lilla notering om att inga valpar planeras p g a tidernas tillstånd har tagit skruv... Det kom ett mail från en gammal god vän med uppmaning om ett upprop till SKK. "Hej Lisbeth!Glömde artighetsfraser, etc, men var lite uppjagad och hoppas du mår bra. Har varit dum och parat två tikar. Vill inte ha vintervalpar. Så nu får vi se hur det går med nya goda hem. Det skulle aldrig falla mig in att sätta ut annons på Blocket och beblanda mig med blandrasuppfödarna, även om jag märkt att många seriösa numera sätter ut sina valpar där. Hur kan man var lugn för ett bra hem den vägen, undrar jag just. Här kommer i alla fall mailet jag fått. Det har inte hunnit runt så långt än, tydligen. På Blocket skriver dom ju att dom följer SKKs regler, menande att de inte säljer förrän valparna är 8 veckor, etc. Men det uttrycket borde väl inte vara tillåtet för en blandras! En blivande valpköpare har berättat att i hennes län är ”blandrasen” den populäraste. Det är inte roligt att vara seriös uppfödare i dessa dagar. Hon arbetar för resten på veterinärklinik, och kunde tala om, att blandraserna inte är friskare än äkta raser.  Hälsningar,Monica Här nedan har du uppropet." ------------------------------------------------------------------------ Om jag förstått saken rätt kommer originalet från apalbygards@telia.com Ämne: Blandraser *Vi tycker det är dags att Svenska Kennelklubben agerar mot den snabbt spridande blandrasaveln i Sverige. Värna om era medlemmar och agera mot detta genom t ex tv- eller radioreklam och belys problemen med blandrasaveln.Använd kampanjer i tidningar, ha en annons konstant stående påBlocket med information till alla som går i valpköpartankaratt kontakta Svenska Kennelklubben.Slå hål på myten om att blandrashundar ska vara friskare.

Av Lisbeth - 2 mars 2010 11:10

Gunvald kom galopperande med klockan i mun! Ja! Vilken klok och duktig kille! Armbandet var bara liite tuggat... Västgötaspetsar ÄR bra!

Av Lisbeth - 2 mars 2010 07:58

The day argued ill! Yours Truly har förlorat sin klocka! Förmodligen tappad någonstans en route de hundratals meter av meterhöga snödrivor där jag vacklat runt under morgonbestyren. Klockan har jag haft i minst 30 år och den har fungerat prickfritt - sånär som på byte av batteri då och då. Känner mig lite naken utan den... Förhoppningsvis kommer Gunvald att hitta den, han är fena på att nosa rätt på förlorade persedlar. Sen gäller det att få reda på det upphittade innan käre G slår sig till ro och tuggar på bytet...F ö kommer jag inte in på mitt plusgirokonto så jag kan inte spionera på vem som har snott 500 kr - förmodligen p-girots årsagift, men i alla fall... Jag gillar att ha koll och det har jag inte nu!

--- Tillbringade en värdelös halvtimme i eplusgirots kundservice... fick reda på att det är ett totalfel någonstans... Vilken tur att alla räkningar är betalda! Se så där går det när man hänger upp hela tillvaron på elektroniska fiffigheter! A good training for when civilization collapses... Watch still MIA.
Av Lisbeth - 2 mars 2010 06:18

Kära far var hjälte i morse och skottade sig ut för att bryta pensionärstillvaron. Yours Truly uppsteg 5.30 av solidaritet med de arbetande massorna och vinkade iväg den idoge. Har f ö inget val, måste vända på dygnet efter OS-veckorna. Var afton intogs mot bättre vetande kaffe kl 23, för att klara av att vara vaken till någon spännande slutspurt - kröp i säng kl 1 och inväntade resignerat mardrömmarna kl 3. Under februari har alla tikar löpt, vilket gjort idrottsbevakande prövande. Två västgötaspetshanar har ylat dygnet runt. Charmörerna har dock inget för sin skönsång. Valpkullar planeras ej. Hunduppfödning verkar nuförtiden vara högriskprojekt, så det får vara för mig.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards