Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Lisbeth - 14 augusti 2007 22:19

Snälla lilla I kom hem till föräldrahemmet med 20 Midsomer Murder, så nu är jag helt detektiviserad. Har tom lärt mig sköta DVD:n, så här går tekniken framåt.
Vi blev lite flamsiga upp i Väddö. Det var kombinationen av trevliga och saknade vänner, vackert väder och sorger och bekymmer bortblåsta. Avslöjade mina hemligaste önskningar:
- Ingrid och jag borde starta en deckarfirma! Det måste bli en pyramidabel succé, gissade jag och provannonserade med Barnaby-röst:
- My name is chief inspector Högman and this is sergeant Igurt!
Marsvinskamraterna rullade i gröngräset i skrattparoxysmer.
Jag (sårad): Vad är det för fel på det? Vi skulle vara jätteeffektiva! Är inte vi fiffiga och påhittiga?
Någon frustade och torkade tårarna ur ögonen:
- Har ni inte tänkt på hur det skulle gå när ni ska SKUGGA någon? Ingen av er är ju direkt osynlig...
Så var det med det (suck). Sanningen hinner ikapp en. Men medge att det var en djärv och bestickande tanke? Vi får väl fortsätta att murvla på på det gamla vanliga viset. Det går att uppnå vissa framgångar även på så sätt.

Av Lisbeth - 14 augusti 2007 12:32

... gör Miss Jane. Valparna är 2 veckor på torsdag och har ögon, iaf små glipor. Minnas valpar är jättestora. Miss Jane ligger inbäddad av tjocka bröder.
Hurra för Gudrun som har födelsedag!

Av Lisbeth - 14 augusti 2007 10:48

Det är mycket skrämmande fantomer (eller dämoner, som Bergman sa), och annorstädes bråk i onödan. Jag sitter på min alptopp och livet är väldigt bra. Min Peace-ros blommar just nu, så det passar ju fint. Den skapades vid fredslutet 1945 och är en av de populäraste rosorna, tillhör tehybriderna. Tog en ros för att lägga på Bergmans grav. Sedan många år har Ingrid och Ingmar Bergman haft sin gravsten på kyrkogården i vår lilla by. Den store regissören har tänkt på allt, bara dödsår och datum fattas på stenen. Vacker utsikt får han också.
När jag hann fram hade Peace-rosen tyvärr tappat sina blad, så det fick bli lite fejk, en annan rosbuske fick släppa till en kvist. Fick lite ågren över detta, min vackra tanke blev fiasko. Fick dock trösterika ord av cineasterna i Nynäs. Ingrid: Det här skulle Bergman ha gillat....

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards