Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Lisbeth - 9 augusti 2007 14:52

De små deckarna fortsätter att röra om i ankdammen. Huvudsaken är att de mår bra. Så söta och välskapta! Kullen är upprepad för att jag ville behålla en tik lika som Gottfrid, men grå. Nu blev det ingen grå stubbsvansad tik för mig. Inte den gången heller. You Can´t Always Get What You Want! Gulleponken Jack får fina valpar, hittills elva st i tre kullar, 8 pojkar och 3 flickor. Töserna är långsvansade och tingande innan de var födda. Någon stubbflicka till mig? Icke! Men hur tänker Lisbeth då? Till en Jack-dotter kan hon ju inte använda de egna hanarna? Ja, men åtminstone jag plockar inte in en ny hund i familjen med mål att så småningom, om ett par år, kunna göra en viss kombination. Jag vill ha hundar att trivas med, jag gillar västgötaspetsar som ser ut och beter sig just på detta vis. Man ska ju HA dem också (läs leva med), inte bara vara brickor i ett avelsprogram. Lutar åt att jag får köpa den nya stjärnan utombys. Har gjort vissa sonderingar... Spännande! Pinkertons devis får gälla uppfödaren: We never sleep!


---


Jag säger bara det; läs den Lilla Lila http://igurt.bloggagratis.se/ som något lite (i början) kommenterar Den Stora Debatten (läs råskället) som försigår annorstädes, men mest av allt är förfärligt roligt skrivet om trevliga saker. Sådant behövs ju också, jag menar, som motvikt. Och jo, denna begåvade dam har dessutom en västgötaspets...

Av Lisbeth - 9 augusti 2007 12:41

Dags för årets megasanering! Här ska skuras från golv till tak. Befanns att panelborste saknades. Uppäten av Gunvald? Hur som, husfadern sändes till Staden för att införskaffa denna för städning oundgängliga utensilie. Ingen panelborste stod att uppbringa på någon av de s.k köpcentras som förfular resp infart. Personalen visste helt enkelt inte ett knäpp om sagda borste. Yours Truly gav sig ut på jakt. I liten gammaldags färghandel fanns det efterfrågade. Expediten: folk vet inte vad panelborste är! Ingen kan städa nuförtiden...





Det kan inte jag heller, i varje fall inte städning som mor Lisa kunde. Men jag gör så gott jag kan och med p-borsten är det rena fröjden. Kommer åt i alla hörn. Jag, Panelborstens Toscanini...





---


Mer sanering, fast på ett annat plan; att hålla sig till sanningen är en dumdristig och riskabel hobby. Det visste redan Hitler. Ärlighet och dumhet får dock inte förväxlas. En blogginnehavare med uppenbara problem skriver förfärligt och kränkande på sin blogg, påhejad av några likatänkande. Häpet studerar man dessa illvilliga skrivande kretiner. Ingen vill ha med dem att göra. De är icke-människor och finns ej.


Det finns skäl att påminna varningen på KF från SKK:s disciplinnämnd om detta tilltagande ofog; missbruk av bloggar, hemsidor och mejl leder till mycket arbete för DN: "Tänk på vad ni skriver på nätet. Många förflugna ord sätts i pränt och därmed kan det bli rättsligt prövade."





Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards