Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Lisbeth - 26 augusti 2007 09:43

Yours Truly med familj har haft flyt å det väldeliga det senaste kvartalet; inga sorger och bekymmer, bra med jobb, framgång på utställningarna inklusive ett championat, två fina valpkullar, trevliga valpköpare i kö. Men förr eller senare HÄNDER något som sätter P för den gynnsamma utvecklingen. Och det gjorde det nu. Vår trogna tvättmaskin sa upp bekantskapen. Visserligen blev det kortslutning, etc men värre saker hände ej. Poff! En spillra och intet. Jag förstår den... På sistone har här tvättats tvättar i den stora stilen; vittvätt, kulörtvätt, hundarnas vetbeddar, överkast, draperier. Det gäller att passa på när vädret är så bra, soligt och lagom blåst. Tvätten torkar i ett nafs. På måndag måste jag störta ut och köpa ny maskin. Hoppas det går att få tag i rätt sort till hyfsat pris. Måste vara toppmatad, andra modeller får inte plats.Nu är det så att all empirisk visdom säger att går EN sak sönder i ett gammalt hus så kraschar ytterligare minst två prylar. Så det är bara att huka sig och hoppas att det inte är: a) någon bil, b) el c) telefon, d) vattnet e) datorn, f) tja, varför inte mobilen. Listan kan göras lång...Fungerande TV har vi ej sedan ett halvår. Yours Truly har vant sig av med att glo på dumburken, så jag är egentligen motståndare till att installera dyr antenn ev parabol? bara för att konventionen säger att man ska HA television. Går alldeles utmärkt utan, vilket edligen försäkras. Det lär komma en antenninstallatör i september, har jag hört. Onödigt?! På måndag ska jag alla fall ha min tvättmaskin!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards