Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Panelborstar och kretiner

Av Lisbeth - 9 augusti 2007 12:41

Dags för årets megasanering! Här ska skuras från golv till tak. Befanns att panelborste saknades. Uppäten av Gunvald? Hur som, husfadern sändes till Staden för att införskaffa denna för städning oundgängliga utensilie. Ingen panelborste stod att uppbringa på någon av de s.k köpcentras som förfular resp infart. Personalen visste helt enkelt inte ett knäpp om sagda borste. Yours Truly gav sig ut på jakt. I liten gammaldags färghandel fanns det efterfrågade. Expediten: folk vet inte vad panelborste är! Ingen kan städa nuförtiden...





Det kan inte jag heller, i varje fall inte städning som mor Lisa kunde. Men jag gör så gott jag kan och med p-borsten är det rena fröjden. Kommer åt i alla hörn. Jag, Panelborstens Toscanini...





---


Mer sanering, fast på ett annat plan; att hålla sig till sanningen är en dumdristig och riskabel hobby. Det visste redan Hitler. Ärlighet och dumhet får dock inte förväxlas. En blogginnehavare med uppenbara problem skriver förfärligt och kränkande på sin blogg, påhejad av några likatänkande. Häpet studerar man dessa illvilliga skrivande kretiner. Ingen vill ha med dem att göra. De är icke-människor och finns ej.


Det finns skäl att påminna varningen på KF från SKK:s disciplinnämnd om detta tilltagande ofog; missbruk av bloggar, hemsidor och mejl leder till mycket arbete för DN: "Tänk på vad ni skriver på nätet. Många förflugna ord sätts i pränt och därmed kan det bli rättsligt prövade."





 
 
Ingen bild

f.d.helgon

9 augusti 2007 14:12

Jag trodde som yngre (läs naiv) att man kan inte vara för ärlig men man kan vara alldeles för dum. Jag vill nu vända på det.
Är du alldeles för dum, så gör det inget därför sådan är du antagligen född och kanske inte riktigt har generna/viljan eller
uppfostran att förbättra dig. (snäll ändå!)
MEN, ärlighet, den ska du banne mig ha lärt dig på dagis, förskolan, jobbet , förhållandet och livet. Det är väl en överlevnads instinkt. Klarar du inte av det så har du väl igentligen inte i samhället att göra. Djur är ärliga. Grymma, men ärliga. Människan är bara grym!

 
Ingrid

Ingrid

9 augusti 2007 14:15

Att vissa människor bär huvudet i röven kan man inte rå för.
Ignorera, de kan få sitta och gasta bäst dom vill.
*kram*

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

f.d. helgon

9 augusti 2007 15:11

Vilken underbar kommentar
HUVUDET I RÖVEN!
Kan ingen måla en bild. Jag kan se den framför mig. Undrar hur de tar sig fram

 
Lisbeth

Lisbeth

9 augusti 2007 16:33

Borde väl inte ge mig in i detta - igen! Men... när ett f.d helgon dyker upp så blir man lite nyfiken. Det är väl inte ett fenomen från Syracusa, väl...? Nä jag tänkte väl det...

Under de senaste åren bl.a i SKV-världen har jag många gånger funderat på vilket som är värst: Dumhet eller Ondska. Har kommit fram till att Dumheten, den bottenlösa, infantila, uppblåsta Dumheten, som ej går att nå med sakliga argument eller andra mänskliga möjligheter, den är i särklass värst. Jag är rädd för dumma människor!
Ondskan är ju illa nog, men onskan går att bekämpa med de medel som står till buds.

SKV och dess medlemmar har haft sin beskärda del av såväl Ondska som Dumhet. Kan inte fatta att så trevliga hundar som västgötaspetsar kan ha så genompiskat tarvliga, dumma och onskefulla ägare! Det är bara några stycken, men de förstör för en hel hundras.

Det är nog nu!!! Jag vill inte höra en enda dum kommentar till, inte se ytterligare ett illvilligt onskefullt anslag. Då griper jag efter spiskroken! Obs lite skämt, men bara lite...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

åter igen ett helgon

9 augusti 2007 20:00

Nej nej, hur kan du säga att dumhet är värre än ondska??
Ondskan sitter där som en svulst och är frukransvärt förödande men dumhet, ja, den är ju bara det.
Man säger ju ofta (hoppas jag) förlåt, det där var dumt. Men vad säger man när man gjort något ont, rigktigt EVIL)
SYRACUSA??!!! Hmmm, bra jämförelse
Men titta på signaturen noga

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards