Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Mina hästkrafter

Av Lisbeth - 6 mars 2010 22:21

  

Kära omvärld - nu ska jag berätta dags- eller rättare kvällsläget i gården Vårdal. Yours Truly är ensam med "barnen" dvs djuren och det är inte ett dugg synd om mig... Kära far har avvikit till staden, ska gå på konsert, gissningsvis också på lokal(?) och det är honom väl unt, samt sova över hos äldstdottern med familj. Favoritsysselsättning just nu - At Home, Counting My Blessings:

* Jag är frisk ivf intalar jag mig det, samt stark - kanske inte som en häst, men något ditåt.

* Jag har en underbar familj, alla är snälla och månar om varandra.

* Har fantastiska vänner! Jag förstår inte vad de ser i mig, men i alla fall... Kram, kram...

* Har friska och fina djur!

* På gården glänser - var och en på sitt sätt - ett gäng stoltheter, dvs min hästkrafter. Se representativt urval å foto.

* Jag har massor med spännande arbetsuppgifter!* Ekonomin är sund och stabil efter ett antal med förlov sagt fragila år.

* Liten sparad peng är t o m undanlagd för kommande glädjeämnen!

* Vårt gamla hus ser ut att ha repat sig efter en radda opassligheter - hör ihop med de fragila åren...

* Kan inte bärga mig tills jag får ägna mig Home Improvements - målning, tapetsering & pynt!

* Senaste årens engagemang som hittills kostat blod och tårar, svett och möda är nu plötsligen självskötande... Eja, Gud i det! Go´natt sköna värld.


___


7.00 dagen därpå... Kära fars stadsförlustelser ended up on the wrong foot s a s - 6.30 - när Yours Truly precis börjat irra omkring på farmen - då ringer han och kan inte komma hem! Ja! Hans bil startar inte!

Så ville hans snälla och på alla vis själsfina och och framför allt otroligt snygga hustru möjligtvis öka sin godheten att komma och hämta honom...? Gissningsvis var det något slags arrangemang med startkablar inberäknat... Så då får jag väl göra det. MINA hästkrafter är i alla fall pålitliga...

 
 
Duritzan

Duritzan

6 mars 2010 23:46

Vet inte riktigt varför, men jag blev så varm om hjärtat när jag läste detta inlägg. Tack Lisbeth.

http://www.duritzans.se

 
Ingen bild

Clara

7 mars 2010 10:42

ja du kärA LISBETH... här behövs verkligen också home improvements... Nu håller snön på att smälta väck graderna är hanterbara, hundarna springer omkring i solen och dåååå ser man hur enormt smutsiga fönstren är. Kan nästan inte titta ut, visste jag inte solen sken trodde jag det var dis och dimma... bläää och jag som dessutom är genomförkyld och vill göra annat, ex vis möblera om i gästrummet. Men ommöblering får vänta, här skall fönsterfejas. Maken han pysslar i sitt uthus och gullar med våra koi karpar... snart dags att släppa ut dem i dammen :-) Våren är på G!!Tjohej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards