Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Sorg

Av Lisbeth - 10 mars 2010 21:56

Jag känner bara sorg och vede! Har ingen lust att berätta varför, vill inte tänka på det... Men det är älgen - som sköts i Stockholm - helt i onödan. Hur dumma får människor vara? Den stora älgen hade förvirrat sig in i ett samhälle, den var väl trött och försvagad, hittade ingen mat... några skolbarn skulle väl dit och kika (klappa?) - jag hatar detta fjolliga klappande! Inga hundar/katter/hästar etc vill bli klappade av främmande, vilda djur vill inte bli klappade alls... Dumma idiotföräldrar föser fram barnen till klappfjantet... och allt är Disney-filmernas fel! Ja, så gick det ju som det gick... älgen blev störd och gjorde en hotfull återbörd, ungarna så klart skraja, de vuxna idioterna skulle "visa ansvar"... och så kom polisen! Som skulle "visa handlingskraft" - jag kallar det skjutglädje... Folk begriper sig inte på djur nuförtiden, jag hatar det... När älgen sköts låg den faktiskt och idisslade! Varför kunde den inte fått vara ifred???? Då hade den lugnat ner sig, vilat och när allt blir tyst rest sig och glidit därifrån. Varför fick den inte leva? Jag vill inte ha några kommentarer om detta, vill inte tänka på det mer och är tillräckligt ledsen ändå.

Och barnen då som alla idiotvuxna tror sig måna om - vad kommer de att minnas? Först kom den stora älgen, alla vuxna blev som yra höns - sen kom polisen och sköt ålgen och TV filmade.-----obs!!! nytt på http://slutstycket.blogg.se/  
 
Ella

Ella

10 mars 2010 22:50

Jag blir lika förtvivlad som du. Tror alla i storstaden att vi lever i någon typ av Kolmården, med barnens "klappa djur avdelning"??

http://www.minishetland.com

 
Ingrid

Ingrid

11 mars 2010 10:17

Jag blev så ledsen och bedrövad....vilket jag alltid blir när djur skjuts för att de förirrat sig in i bostadsområden etc.
Okunskap är naturens största fiende! Varför ska det vara så svårt att låta djuren vara ifred, i vissa fall kanske hjälpa djuret bort om det skulle behövas..
F*N vad arg och ledsen jag blir!

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gudrun

11 mars 2010 11:50

Å, man blir galen på denna för förstockade dumhet!! Djuren och livet har inget värde för dessa skjutglada idioter. Jag är helt säker på att många ungar gick hem med en klump i magen från den skolan igår - ungar som såg en rädd älg, inte en farlig.
Människan är naturens farligaste djur!
Gudrun

 
Anna

Anna

11 mars 2010 11:55

Sorgligt så djurokunniga många är i dagens samhälle :(

http://www.freewebs.com/solhem

 
Ingen bild

Helene

11 mars 2010 13:36

Jag ser att du helst inte vill ha en kommentar men som den jobbiga männsika jag är; "Ja, vad ska man säga? Det är inte en vidare rolig eller trevlig värld vi lever vi i stundtals. Jag blir så rasande arg och högst bedrövad och ledsen vid dessa idiothandlingar av människosläktet.

 
Duritzan

Duritzan

11 mars 2010 21:12

Delar din sorg.

http://www.duritzans.se

 
Ingrid

Ingrid

11 mars 2010 23:43

Snälla mor, skriva något nytt inlägg så vi får läsa något (muntrare) annat...

http://igurt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards