Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Today I know what it is to suffer

Av Lisbeth - 12 mars 2010 22:22

   I am in total anguish! The world is no longer exciting and colourful. It´s grey and full of heartbreak. I shan´t bother making any further plans with my life. What life? Is there any life out there?

Life is nothing but trouble and misery. Us worn and torn media hacks FEEL more than ordinary people.

Small wonder that journalists go mad, kill themselves or die for drink! Besides my own personal disappointments, the master of the house is talking about a new car.


Yes! Yours Truly, who is fond of car dealing, cheered up no end! I suggested that I pop up and have a good check-up of the object in question, but he declined my kind offer. I hoped that he at least should settle for a nice f--d, just like the good one I bought and which he used for several years, but No! He is going away tomorrow to have a look at another v-l-o. Yuk! Big and ugly, a tank for small-minded, narrow-sighted, provincial, levelheaded mean skinflints. Otherwise no comments.


And - besides all that - due to winterinactivity & handouts - Yours Truly has put on a couple of kilos. Yuk! Yuk! How I will now fit into my evening gown? No big night out for me - my vintage dress will burst and I´ll be the laughing stock at Grand! C´est sans espoir...

 
 
Ingen bild

Marina

13 mars 2010 09:30

Gnällpelle! Självömkan är inte klädsamt på dig. Ryck upp dig!!!
I morgon ska jag på show och gulla med "Snuttis", ska jag hälsa från dig?

Kram

 
lisbeth

lisbeth

13 mars 2010 09:57

Jaha, typisk kommentar från v-l-oägare!

Klädsamt på mig? INGET är klädsamt på mig!
Gulla med Snuttis?
JAG får inte gulla med Snuttis (och inget annat kul) så det är en klen tröst.

OK då - kram/Mamma

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2010 11:10

Håller med föregående talare! Solen skiner och du har annat att göra än att gnälla....Seså, Högman!
Och varför ständigt ågren på engelska?

Puss o kram/Lille Onding

http://igurt.bloggagratis.se

 
mor

mor

13 mars 2010 11:34

Vad har jag för glädje av solsken och vackert väder fastkedjad vid dator och arbete inomhus? Det kunde ju vara värre - inget jobb - men ledig kan jag inte vara som andra! Jag skrev inte vilka!

Med så kallhjärtade barn behövs inga ovänner... (obs lite skoj)

Ågren på engelska känns mer naturligt och är roligare att skriva (om man nu SKA skriva), men det är ju det enda jag kan!

Kram/mamma

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene

13 mars 2010 11:59

Din engelska "is as pure poetry" men vadan denna hängande läpp? Snälla Lisbeth, jag vet allt för väl hur livet ibland ter sig järngrått men åh om du visste hur jag stundtals avundas dig. Och, JA, jag vet hur det är att bo på landet med rör som fyser, bilar som inte startar och annat "gemytligt och trevligt man får på köpet" men du lever livet med betoning på "lever".

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2010 13:04

Äsch, trams! Jobba på nu så får du vara ledig sen...
Och dina barn är goda och fiiina människor, så det så! ;)

Puss, puss

Ps. Igurt uppdaterad!

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2010 18:37

Ryska skotten vann gruppen på Cruft's! Kolla min blogg.....

http://igurt.bloggagratis.se

 
Duritzan

Duritzan

13 mars 2010 20:01

"How I will now fit into my evening gown? No big night out for me - my vintage dress will burst and I´ll be the laughing stock at Grand!"
Hmm, om "the big night" inte är omedelbart förestående finns tid att åtgärda kilona. Ev. med hjälp av korsett:-)
Och om det inte finns tid för det så kan man tänka sig att de närvarande snarare beundrar att du är så välbehållen och njuter av anblicken av din välformade kropp. F.ö är alla extra kilon ett bevis på att man har råd att äta gott. (Åtminstone påstås det så...)

Visst har det sina avigsidor med att bo "lantligt", men det har ännu mycket större avigsidor att bo i städer. Och om du inte tyckte det så skulle du inte bo som du gör!

Och bor man på landet är det väl inte så konstigt att köra en traktor (Volvo)? Stor och ful som en stridsvagn so what? Jag är förhoppningsvis balanserad och lantlig, möjligen småsint - det får andra bedöma - men jag är inte trångsynt, elak eller flintskallig. Och jag kör Volvo - en utmärkt traktor med plats för många hundar...

"Ågren på engelska" kan också vara ett sätt att distansera sig, tänka sig en annan plats och andra förhållanden. Så kom igen Lisbeth och sluta gå med håven - VI TYCKER OM DIG OCH DU FÖRTJÄNAR VÅRA VARMA TANKAR, men dem får du ju i alla fall. Skicka Ågren till hotahejti och gläds åt livet på landet!

http://www.duritzans.se

 
lisbeth

lisbeth

14 mars 2010 00:54

"Njuta av din välformade kropp", "gå med håven" - nä dra på trissor Duritzan!

Den bleka sanningen är att min midja är nonexistent! De här skrivövningarna är inte uttryck för något allvarligt menat, mer ett sätt att bjuda tillvaron stången och sen skruva det ett varv till. Alltså skoja lite, mest med sig själv.

Skiter det sig riktigt på allvar då lovar jag att inte kan man läsa det i bloggen eller någon annanstans!

Volvobilar kan vara utmärkta, det engelska märke "A Dog is For Life - not just for Christmas" som pryder min nya bil satt ursprungligen i en Volvo 245 som inköptes på 80-talet. Det var en utmärkt bil, den gick 40.000 mil och tjänade familj i minst 10 år. Men jag vill inte ha någon Volvo - inte just nu.

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene

14 mars 2010 12:31

Glömde ju faktiskt att nämna att oavsett så är den rörliga animationen som illustrerar inlägget, vansinnigt rolig. Och faktiskt, visst är det likt dig när du fortfarande var rödhårig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards