Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Tidens tecken?

Av Lisbeth - 23 augusti 2007 06:33

Det pågår ett stort bråk någonstans, mest ute i cyberrymden, och allra mest på en blogg långt härifrån. Grundförutsättningen för bråket finns att söka i den kris som förgiftade en specialklubb för ett antal år sedan. Skyttegravarna är grävda, motsättningarna finns kvar. När som helst kan det flamma upp på nytt, oavsett hur många fredsmäklare som kallas in. Det är som att sätta Churchill och Hitler på ett ålderdomshem och säga: "Nu ska vi ha trevligt! Ta en kaka till!" Bråket i sig går inte att komma åt med sakliga resonemang och är obegripligt för utomstående. De flesta vanliga vettiga människor blir illa berörda. Den vanligaste kommentaren är "läs inte skiten!".
Ändå gör man det. Som en vaneförbrytare smyger man upp på morgonen. Vad handlar det om idag? Vilka nya inlägg? Vem hängs ut idag?
Man har dessvärre stridit i hundklubbar så länge sådana funnits. Ty sådan är människan. Men det här är något annat. Det är en overklig känsla för de som drabbas att bli kallad "dåre" och "idiot" av människor man aldrig träffat. Att få ens handel och vandel ifrågasatt av anonyma som rimligtvis inte känner en som person.
Kanske är det här bara ett Tidens Tecken, precis som algblomning och fetmaepidemin. Är det så konstigt att människor förlorar sans och hyfs och proportioner på tillvaron, när dagens ideal är en glosögd börsklippare? Man undviker att se förortskillen i ögonen. En potentiell mördare som kräver "respekt"? Nuförtiden ska varje kvinna vara "tjej" och varje tjej vara "bitch". Och beter sig därefter. Dagens stridsrop: Ta ingen skii-it....
Därifrån är det inte långt ifrån att ta heder och ära av verkliga eller imbillade "fiender". På nätet går det lätt. Inte längre bort än närmaste dator, ett förfluget ord är en missil, avfyras med en knapptryckning, kan aldrig kallas tillbaka. Tidens tecken?

 
 
Ingen bild

Jean d Árc

23 augusti 2007 08:02

Hitler och Churchill tillsammans på ett ålderdoms hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den gillade jag. Två intelligenta galningar varav en inte riktigt klarade av livet (ej heller andras)
Faktum är Lisbeth. Svaret på hur man ska behandla dessa påhopp och ointelligenta kommentarer är faktiskt att inte läsa/svara. Särskilt inte svara eller gå in i en diskussion. Det är nog så att man bara häller på mer bränsle. Jag kan tänka mig att dessa människor gör som du,kanske undrar vad ha nu hänt under natten. De går upp på morgonen, öppnar datorn och gnuggar händerna. De sitter med oerhörd spänning för att se vad som sagts, vem som är mest upprörd och framför allt SÅ FÄRDIGA ATT SÄTTA IGÅNG MED SVAR. De sover nog inte på nätterna därför datorn är ju där. VAKEN!
Ska vi enas om att aldrig svara dessa idioter? Jag känner nämligen att jag börjar bli som dem. Trodde aldrig att jag ens skulle titta på sådant här men har nu smått börjat och jag gjorde en mental huvudskakning
VA F´N HÅLLER JAG PÅ MED! Jag har underbara hundar, vänner, barn, hobbyn. Ska jag verkligen tillägga DEM som ett intresse och inkräktare i mitt liv?

Du glömde en sak om dagens människa. Alla vill vara med i en dokus såpa, alla vill vara kändisar. Är det inte tragiskt när man t.o.m är med i ett program om vem som har den tjockaste rumpan, hängigaste brösten osv.
Allt för att bli "känd". Jag ryser!
Hälsningar från ännu en stark kvinna
BOADICEA

 
Ingen bild

Gudrun

23 augusti 2007 08:54

God morgon
Här finns en liten, liten förbättring på hästens öga. Har världens bästa veterinär, som kommer varje kväll och gör en bedömning. Han är guld värd! I går kväll la han in lite antibiotika i ögats hinnor så vi har fått sova mellan kl 23 och 7, första hela natten på en vecka (!). dag är det varannantimmesdropp som gäller.
Jag har insett att det inte blir någon special för Märta och mig på lördag. Kanske, men troligen inte, Sandviken.
Jag tror att vi är många här ute i cyber, som väntar på valpbilder. Du brukar ju vara så frikostig att dela med dig av ljuvligheterna - var är dom? De små vgs måste väl börja bli personligheter nu. Ser tiken ut som Märta eller Grerta?
Beträffande vissa bloggar. Jag förstår vad SKV gått igenom och varför det inte får glömmas. Inte igen.
Gudrun

 
Britta

Britta

23 augusti 2007 09:09

Mycket bra beskrivet Lisbeth!
Man känner sig i behov av själsligt renande bad, att uppsöka en "retreat"....
Och för min del är det färdigläst - den blogg "långt härifrån" som omtalas, har orsakat så mycket elände - den har sjunkit långt under plimsollmärket och är inte längre värd att stjäla ens en minut av min tid.
Kära Joan of Arc - vi fortsätter med våra underbara hundar, barn, barnbarn och hobbies och har trevligt - mycket bättre!
Jag skulle aldrig våga/vilja/ens tänka på att ställa upp i en dockusåpa (hatar dockusåpor) om hängigaste brösten etc - tänk om man vann :0)

"Let them stew in their own juice"

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Joan of Arc

23 augusti 2007 10:36

Den kommentaren gillade jag, fick ett gott skratt
TÄNK OM MAN VANN.
KUL!!

 
Ingen bild

Lisbeth

23 augusti 2007 11:31

TACK kära vänner för roliga, välskrivna, tänkvärda kommentarer! Det är sådant som gör att man kommer ihåg allt som faktiskt är trevligt, intressant och meningsfullt med vår hobby.

Jag tror att vi alla är överens om att inte ägna "förstörarna" en tanke, än mindre ett skrivet ord eller inlägg. Sköönt att slippa det här! Tänk så mycket tid och energi det tar. Man blir alldeles mörkbrun invärtes!

Gudrun, nya bilder på bebbarna är på G!

Tiken är nog mest lik Märta. Vad ska hon heta?

 
Ingen bild

Helene Jorsell

23 augusti 2007 13:34

Lisbeth, nu skulle ju iofs valparna få namn efter karaktärer i engelska deckarserier och Miss Marple eller Jane Marple skulle ju kunna vara ett alternativ. Men man kan ju också tänka sig Agatha Christie eller varför inte Nancy Drew ;)

 
Ingen bild

maarit

23 augusti 2007 14:14

Hej!
Nu frågade du ju inte mig om vad tiken ska heta, men jag kan väl få lägga min näsa i blöt och komma med ett förslag. Hon ser kanske ut som en Barbara Havers.
Ha de.

 
Ingen bild

Lisbeth

23 augusti 2007 15:44

Maarit, jag har faktiskt tänkt på Havers, tycker hon mera ser så ut. Hade hon varit ett sött pyttenytt så hade arbetsnamnet Miss jane passat bra.

Helene, upplys mig! Vem var Nancy Drew??? Jag känner bara en Nancy Drew, vår fantastiska BIS-vinnande rex, salig i åminnelse. Är Nancy Drew en engelsk deckarpersonlighet vore det roligt att ta upp det namnet igen.

 
Ingen bild

Lisbeth

23 augusti 2007 15:56

Aha, nu vet jag. Deckarhjältinnan i Kitty-böckerna! Ja, det vore väl något, förebilden för flickor världen över. Och Nancy är lätt att säga.
Ska höra med Ingrid, det är lite känsligt med Nancy, då hon var vår finaste fingris.
Är det OK där, så får flickan kanske heta Nancy Drew. Tack för tipset Helene!

 
Ingen bild

Anita

23 augusti 2007 17:22

Men så lustigt. Jag skickade i morse ett namnförslag och det var AGATHA CHRISTIE.
Vart tog det vägen?
Jag var först! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards