Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Lisbeth - 22 augusti 2010 14:39

   dvs Svedala Rasmus Berguv 5 1/2 månad är fulltandad.   Av lätt insedda skäl var det svårt för fotografen (ensam) att få med hela garnityret, fick nöja mig med den här stomatol-raden.

PS Igår såg vi en trevlig film om grävlingarnas liv och leverne - i det mer civiliserade England är de fridlysta minsann! Då insåg jag vad Rasmus är lik,   jo med sin bläs och enorma svarta nosklump påminner han ju en del om de trevna grytdjuren.

OBS - Senaste nytt från Ingrid http://igurt.bloggagratis.se/ - bl.a föga smickrande beskrivning av mitt karaktärslösa ego. Det är väl smällar man får ta...  

Av Lisbeth - 22 augusti 2010 08:50

På senaste kattutställningen strök Yours Truly omkring, spejande efter något att vila ögonen - och kanske åstunda - men troligtvis inte ha råd med. Fastnade för denna "getingfälla" - en "bikupa" i grönt och blått glas. Tänkte på vännen Anita och hennes getingproblem, livfullt beskrivna på kennel Svedalas sida http://blogg.svedala2u.se/

Berättade om detta för Marina, som försvann och återkom med två kupor, varav den ena fick jag i present! Tack så mycket! Jättesnällt och uppskattat!

Vi har inga getingproblem, så jag hängde upp min kupa i farstun framför de blyinfattade fönstren.   Jag tycker den är så fin!

Här surrar det på, väldoft sprider sig i huset... ja, inte från kupan, men väl från köket... Kära far kokar hallonsylt. Vet ej om familjen Nilsson äter sådant (som sagda sylt passar till) men en burk är iaf reserverad för Felix! Avbrännes med lättbentyl... Obs skämt!

Efter att ha begrundat foton av Yours Truly som nu vanpryder div sidor i Facebook - och tänkt över min Situation - så finns det ingen återvändo. Här måste tränas! (Fast på årets bilder från det traditionella Tyresö-besöket ser man väl piggare ut än på förra årets?) Ett fall framåt?

Hurusom så tilltvingades en promenad med Ingrid och hennes hundar. Rasmus var överlycklig och vi kavade på riktigt duktigt.

Idag ska jag ta med Gunvald, så promenaden kan bli längre (och han får annat än tjejer att tänka på). Two weeks to reach peak conditions...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards