Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Lisbeth - 4 augusti 2010 22:19

Idag har Yours Truly målat färdigt fönstren i köket och hängt upp nya gardiner.   Så nöjd jag blev! Det finns mer att göra och så uppmuntrande - effekten är helt enkelt strålande. ivf jämförelsevis...   Jack och Gunvald testade genast den nya utsikten (Rasmus trillade ner precis när bilden togs...) Att jag någonsin skulle orka med och klara av restaureringen det fanns inte  i sinnevärlden... Början var lite valhänt röjande och ett ohyggligt slit - hur motigt som helst! Men så småningom skymtade en strimma av hopp om projektets färdigställande och så gick det allt bättre och snabbare och framför allt roligare!

Kanske får det dock bli ett litet avbrott i pyntet, då nya jobb ramlat in, vilket iofs är välkommet. Jag får jobba hela helgen och ev planerad resa blir nog inte av.

Men... det hindrar inte andra framtidsplaner! Jag skulle någon gång mer vilja resa till och se en del av de platser som jag lärt mig älska; London, Dublin, Budapest...

   Har drömt om att åka tillbaks till Frankrike, att få vandra i den stämningsfulla skogen Gros Bois, resa längre ner mot kusten, till La Rochelle och återse den vackra hamnen,vidare till Les Sables-d'Olonne med underbara skaldjur och den godaste mat mat som finns.

Sedan skulle jag också vilja besöka Ypres (fast det är förstås Belgien, allt ligger så nära, ivf med svenska mått mätt) och Verdun helt enkelt för att det känns säreget att ha läst så mycket om dessa historiska platser så man tycker sig känna varje del av topografin - och ändå aldrig varit där... Jag vill väldigt gärna se och gå på Voie Sacrée, kanske även utsträcka pilgrimaget till Le Homme Mort. Ja, det kanske inte är direkt en nöjestripp. Men jag tycker nog att jag skulle ha varit där. Det var det hele.

Det är detta jag tänker på bl.a

---

PS Uppdaterat på http://www.brukswebben.se/ med intressant information bl.a om Grundregel 1:3 och den yttersta konsekvensen av dess tolkande.

Av Lisbeth - 4 augusti 2010 09:10

... ja så står det i standarden ang västgötaspets.   "Plan" alltså - inte i bukter och finter som hade gillats av domare av dandie dinmont eller bedlingtonterrier. Har människor inget ögonmått? Var kommer alla överbyggda hundar ifrån, sänkta rygglinjer, sluttande kors? Ser man inte det eller varför framhärdar uppfödare/utställare (som borde veta bättre) med sina nästan vanskapeliga djur? Fast - så klart - det är kanske enklare att hänga upp sig någon tand för lite eller vita tecken (för mycket?) eller annat som man kan mäta och/eller räkna - än att se proportioner, parallella linjer eller rent av allmän sundhet.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards