Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Nya utsikter

Av Lisbeth - 4 augusti 2010 22:19

Idag har Yours Truly målat färdigt fönstren i köket och hängt upp nya gardiner.   Så nöjd jag blev! Det finns mer att göra och så uppmuntrande - effekten är helt enkelt strålande. ivf jämförelsevis...   Jack och Gunvald testade genast den nya utsikten (Rasmus trillade ner precis när bilden togs...) Att jag någonsin skulle orka med och klara av restaureringen det fanns inte  i sinnevärlden... Början var lite valhänt röjande och ett ohyggligt slit - hur motigt som helst! Men så småningom skymtade en strimma av hopp om projektets färdigställande och så gick det allt bättre och snabbare och framför allt roligare!

Kanske får det dock bli ett litet avbrott i pyntet, då nya jobb ramlat in, vilket iofs är välkommet. Jag får jobba hela helgen och ev planerad resa blir nog inte av.

Men... det hindrar inte andra framtidsplaner! Jag skulle någon gång mer vilja resa till och se en del av de platser som jag lärt mig älska; London, Dublin, Budapest...

   Har drömt om att åka tillbaks till Frankrike, att få vandra i den stämningsfulla skogen Gros Bois, resa längre ner mot kusten, till La Rochelle och återse den vackra hamnen,vidare till Les Sables-d'Olonne med underbara skaldjur och den godaste mat mat som finns.

Sedan skulle jag också vilja besöka Ypres (fast det är förstås Belgien, allt ligger så nära, ivf med svenska mått mätt) och Verdun helt enkelt för att det känns säreget att ha läst så mycket om dessa historiska platser så man tycker sig känna varje del av topografin - och ändå aldrig varit där... Jag vill väldigt gärna se och gå på Voie Sacrée, kanske även utsträcka pilgrimaget till Le Homme Mort. Ja, det kanske inte är direkt en nöjestripp. Men jag tycker nog att jag skulle ha varit där. Det var det hele.

Det är detta jag tänker på bl.a

---

PS Uppdaterat på http://www.brukswebben.se/ med intressant information bl.a om Grundregel 1:3 och den yttersta konsekvensen av dess tolkande.

 
 
Ingen bild

Bestört

5 augusti 2010 08:13

Klickade på länken i inlägget och uppmanar alla läsare att göra samma sak.
Nu går det att ta till regler så att medlemmar kan bli avstängda för vad som helst !
Det räcker att följa med en kompis till en rättegång ! Då är man ilojal
Klicka vidare och läs SBK ordf brev

Var det nån som komenterade skrev nordkorea ?
Man blir mörkrädd !!!

 
Taina

Taina

5 augusti 2010 08:23

Så effektivt att tysta folk((
Personer som har visat kraftigt missnöje i utställningsringen förr om åren, tar på sig sin harmsna min idag och hotar med anmälan om man uppför sig störamnde enligt dom...
Är urtrött på feghet, tystnad och hot.

Taina

http://www.chiroskas.se

 
Ingen bild

Åke

5 augusti 2010 21:55

Man kan fundera på om tillägget i grundreglerna 1:3 från 1/1 09 och som folk nu straffas för när det är saker som hände för flera år sen innan den nya skrivningen

Kan den verkligen gälla/tillämpas då ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards